torsdag, december 16, 2021

Sol mellan träden

 I Alingsås kom tåget i tid trots att det först stod att det skulle vara tio minuter sent. Det kom till och med i tid så vi hann med tvåans spårvagn. På jobbet började jag direkt köra ut böcker. Jag hann klart med det redan innan elva på förmiddagen. Jag hann faktiskt köra ut tidskrifter till 5A. Lunch blev det ärtsoppa i studentmatsalen.

På förmiddagsfikat pratade vi om en kollega som gått i pension. En kollega sa att han har ju inga barn så han har ju inget att göra av med pengar på. Men då tänker jag att det faktiskt är svårt att hitta någon att få barn med... För NN. var det kanske lätt? Människor har olika uppväxt.

På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter.

På eftermiddagen lyssnade jag en stund på Rolling Stones.

Västlänken byggs

När jag satt och väntade på bussen till centralstationen i Göteborg kom en ung kvinna i Hijab och undrade om jag ville gå med i en förening som skänkte pengar till Jemen och Eritrea. Jag sa att de bara krigar sönder sina länder så tack men nejtack.



Etiketter: , ,