tisdag, december 07, 2021

Snön är kvar

 Det var moddigt med grusblandad snö. Tåget gick bra och vi hann precis med tvåans spårvagn sedan var det grusmodd upp till jobbet.

På jobbet hade jag utskick med rörposten. "Kämpen" var snabb att hämta alla beställningar i A-huset. Hörde att snön ska försvinna till Jul. Skulle gärna vara på Kanarieöarna nu.

Det var inte så många på jobbet. De kanske är rädda för covid igen.

Tänkte på den här unga socialdemokraten som gjorde Hitlerhälsning. Hon var ju bara 15 år och i den åldern kunde man ju göra mycket dumt. Det hör ju till journalisters jobb att leta fram sådana saker.

Idag lyssnade jag på Deep Purple. Skivan håller som ett hårdrockmästerverk.



Utsikt över Korsvägen i Göteborg.

Efter lunchen i personalmatsalen så registrerade jag tidskrifter.


Efter jobbet hämtade jag några julklappsböcker på Pressbyrån. Bland annat en som jag sett en kvinna läsa på tåget.




Etiketter: ,