måndag, december 06, 2021

Halt vid Nelly Thürings trappor

 Sex grader minus på morgonen i Alingsås. Bilen startade trots att jag läst om elbilar som fått stopp på motorvägen. Tåget gick bra men det var tio minuters stopp i höjd med Olskroken i Göteborg. Frt var växelproblem. Jag fick åka med tvåans spårvagn som gick fyrans väg till Korsvägen.

Jag lyssnade lite på "No fun" med the Stooges för att jag trillade på vägen upp till biblioteket. På biblioteket hade jag ÖM-insättning och jag började nästan direkt med det för det var ganska mycket att sätta in och det var många sjuka.


Här står jag på våning 6b.

På eftermiddagen satt jag i läsesalen det var M. som var där och pratade om att hon inte ens har råd att spela bingo. 
Jag hann faktiskt med tåget, men det var tio minuter sent och från Lerum var tåget 23 minuter sent. Växlarna klarar inte kylan.


Etiketter: , , ,