fredag, december 10, 2021

Studenten Paul kom trots all snö

 Bilen gick bra till stationen i Alingsås. Jag pratade en stund med andra pendlare som jag kärt känna. 

Det funkade bra med tåg och fyrans spårvagn i Göteborg. Det verkar som somliga börjat arbeta hemifrån igen. På jobbet började jag med att tända och låsa upp i läsesalen. När jag gjort det hann jag ta en hög med tidskrifter och mäta. 

När läsesalen öppnades kom studenten Paul Graf och han berättade om en tenta i ryska som var digital.

För övrigt var det bara tre personer som satt i läsesalen. Efter läsesalsexpeditionen så tog jag tag i högen med tidskrifter och registrerade dem.

Jag lyssnade lite på Captain Beefheart eftersom det var fredag.

Studenten Paul Graf är på väg till Universitetet.

På eftermiddagen hade jag hämtningar på våningarna ett till nio. Samtidigt gick eller halkade jag till Steinbrenner och köpte en tårta. Det hade blivit min tur att bjuda på fredagsmys. Jag träffade en tant som tyckte jag skulle ha broddar på kängorna. Hem blev jag så sen att jag missade de vanliga tågen. När bussen tillslut kom till Göteborgs central så snubblade jag i en pöl. Jag fick hjälp av en P-nisse att komma upp på fötter igen.



Etiketter: , ,