måndag, december 13, 2021

Snön töar bort

 Jag var trög i magen när jag tog ilen till Alingsås station. Men det gick bra och jag var i god tid till stationen. Jag växlade några ord med sjuksystern från Filippinerna. Det hade töat bra så jag hade nog inte behövt broddar på kängorna.

Jag  lyssnade några sekunder på Rolling Stones innan jag började köra ut böcker. Eller var det Captain Beefheart? Sedan var det bara att köra ut böcker. Kursböckerna gick bra, 6B gick bra och 6A fick jag hjälp av "Kämpen att ställa upp böcker. 

Det är stor skillnad mot förra veckan. Det vill säga snön töar bort och det är bra för det går att gå i Nelly Thyrings trappor. 

När jag var färdig med bokuppsättning var det bara börja registrera tidskrifter.

(Jag sov dåligt för jag låg och tänkte på min faster på äldreboendet som blivit förkyld. Hoppas hon fixar det hon är ju 95 år.)

En tårtbit kvar från i fredags

* Komma hem och äta middag.


Etiketter: ,