tisdag, december 14, 2021

Bra att vara tidig

 Skönt att julen är på väg och det blir lite ledigt. Idag hade den mesta snön töat bort. Det var mest på Stationen i Alingsås som det var otäcka hala fläckar på trottoaren.

Johan och jag hann precis med tvåans spårvagn så jag var i bra tid till jobbet. Jag började med att posta beställningar i rörposten och när jag gjort det hämtade jag bokbeställningarna. Det känns bra att få det undanstökat. Kollegorna kommer först vid vid åttatiden. Med undantag av "Kämpen". Idag lyssnade jag några sekunder på Southside Johnny and the Asbury Dukes.

När jag gick och ställde upp böcker tänkte jag på så många etniska konflikter det finns. Ledare spär på oliktänkandet. Vad händer i Ukraina nu? Trupper från Ryssland står vid gränsen till Ukraina.

På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter.

Sedan gick jag lite tidigare för aatt handla saft och yoghurt.


Liseberg från Universitetsbibliotekets lunchrum.


Jag flexade lite på eftermiddagen för att åka förbi Hemköp och handla lite för julen. Saft och Janssons frestelse.

När jag kom hem lyssnade jag på Pretenders.



Etiketter: ,