torsdag, december 09, 2021

Tackar för hjälpen.

Tåget var någorlunda i tid till Göteborg. Jag hann precis med tvåans spårvagn. Det var trångt hela vägen till Korsvägen  men ingen hade munskydd. Körde ut böcker på morgonen. På våning nio satt "Kämpen" och lyssnade på något från Iran . 'Kom inte hit... jag tar böckerna som ska hit', sa "Kämpen". Vid niotiden var jag så trött i benen att jag bara ville sätta mig ner. På plan 6A hade någon ställt upp alla böcker redan. 'Kom inte hit, jag tar det', hörde jag "Kämpen" säga mellan bokhyllorna. 'Men ska du inte ha lite hjälp ändå?' undrade jag. "Kämpen svarade inte. Han har ju framtagning från 9 våningar också.

Efter fikat gick jag och ställde upp tidskrifter.

Jag lyssnade lite på Robbie Shakespere som gått bort.

Jag vilar fötterna på plan 6A.


Gick lite tidigare från jobbet och jag hoppade över jullunchen. Jag tog ett pass på gymmet efter jobbet. Det var inte så mycket folk där. Jag pratade lit med "Kabeldon" (namnet är påhittat).



Etiketter: , , ,