onsdag, december 15, 2021

Skönt med mulet väder

 Tåget gick långsamt när det närmade sig Göteborg. Det släpper alltid före ett X2000 tåg. Jag kom med en fullsatt spårvagn nummer fyra. Jag var ändå på jobbet före sju och kunde skicka beställningarna så "Kämpen" skulle kunna börja hämta beställningar. Jag hjälpte en trevlig kollega med att ställa upp kursböscker.

Själv lyssnade jag några sekunder på Union Carbide Productions men kom på att jag är äldre och att jag inte längre behöver röjmusik. I dessa tider är det bättre med the Beatles.

Det var morgonmöte också. Det handlade bland om att det finns silverfiskar som äter allt bland böckerna. Senare pratade en kvinna från Kvinnsam om de kvinnovetenskapliga samlingarna.

På eftermiddagen satt jag i läsesalsexpeditionen. Jag hälsade på några låntagare trevligt att en del känner igen mig.

Långsprötad silverfisk.

* rörposten

Okej. jag har boket en resa till Mallorca i sommar. Men i själva verket är det tror jag det är ögonblicken jag eller men mår bra av. Hälsar god morgon på en trevlig kollega, lyssnar på någon bra musik eller äter en våffla.







Etiketter: ,