tisdag, december 07, 2021

Tåget från Alingsås vid 5 var inställt

 Det tog längre tid att åka till jobbet idag för det vanliga tåget var inställt, (personalbrist sa någon.) Spårvagn nummer två i Göteborg var proppfull. Jag fick sällskap med en kollega uppför Nelly Thürings trappor.

På jobbet postade jag först beställningar på våningarna. jag började på våning ett. Det tog hela förmiddagen att hämta beställningarna från plan ett till nio. (Jag fick hjälp av "Kämpen" med det nya lösenordet till datorn på plan 3.)Det var tack och lov inte så många broschyrer att hämta.

Jag hann lyssna ett par sekunder på Avalon.

På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter. Jag gick hem tidigt för att hämta en låda med katetrar.

Tomte från Eksjö.

Det rullade på bra till Ica. Jag hann till och med handla lite inför helgen. En skäggig man tipsade om att det kunde vara till hjälp att köra kartongerna i en kundvagn ut till bilen.

* Både handlade och tog hem två lådor med katetrar.
* julkalendern
* tåget gick bra till Alingsås



Etiketter: ,