lördag, december 18, 2021

Tänkte på politik på gymmet

 Körde och handlade vid halv sjutiden. Lika bra att få det gjort eftersom jag inte gjorde det igår: Fem julskinkabitar, apelsinjuice och risgrynsgröt. (I och för sig bryr jag mig inte så mycket om julmat. Jag försöker bara klara av dagen och må bra.)

Efter frukosten så körde jag till gymmet. Jag såg precis på Marcus Oscarsson också. Det var inte så intressant idag det var om vad partiledarna borde önska sig i julklapp. Det var ingenting om att Socialdemokraterna funderar på att höja skatten. Okej det är för höginkomsttagare och det är ju inte jag. Men rent ekonomiskt behövs de som har råd att köpa varor så företagen går runt och kan betala skatt. Så jag är kluven till vad som är bäst rent samhällsekonomiskt.

Utanför gymmet träffade jag "GymFredrik". Han var färdig när jag kom. På gymmet var det inte många jag kände. Jag hälsade på en positiv kvinna som är där nästan varje dag.

Resten av dagen ska jag läsa Oliver Twist av Charles Dickens.

När jag kom från gymmet lyssnade jag på en gammal trippelskiva med Leon Russell

Bild ur "Oliver Twist"

* Handlade på morgonen.
* Oliver Twist
* Beck



Etiketter: , ,