söndag, december 19, 2021

Solen skiner idag

 Det var trevligt att se att en del gamla kollegor kommer tillbaka från kort semester i morgon.

För min del blir det en lugn julafton hemma. Kanske ser någon film på Netflix?

Det var en minusgrad idag när jag körde till gymmet. (Det gäller att hålla sina tankar i styr så jag inte tänker negativt i onödan. Försöka acceptera det som inte blev. Jag hade ingen bra uppväxt i Falköping men det går ju inte att ändra på nu.)

Det var trevligt på gymmet. Jag pratade lite med fymFredrik och jag hälsade på Marianne som är instruktör i en Brasiliansk kampsport. Jag körde hantlar i stället för bänkpress. Jag såg en kille som jag bara kände igen men aldrig pratat med. Han lyfte 90 kilo i bänkpress. 

Sedan på eftermiddagen satt jag mest och läste Charles Dickens "Oliver Twist"

Jag lyssnade lite på Cactus på morgonen.

frukost.

Hälsade på min syster på eftermiddagen och lämnade några julklappar. Några få eftersom vi är vuxna. Åkte sedan hem och såg på "Morden i Sandhamn" på TV4 play. Det var hemskt att vara på seglarläger som barn. Det var så mycket mobbning på Lyckorna seglarläger.