lördag, december 04, 2021

Tittar på en gammal fotbollsmatch

 Vaknade vid fem för att väckarklockan ringde. Jag började göra frukost och såg på TV. Det var sista Skavlan, Magdalena Andersson var med idag och hon gjorde ett bra intryck. En oppositionskvinna från Belarus var med också. Jag såg att Statsminstern blev berörd av hennes berättelse. Jag vet inte vad det blir av det med ett stort parti som varit i makten länge? Men hur mycket gör min röst egentligen? Man måste välja sägs det. Eller bara låta massan välja. Strandhälls misstag bryr jag mig inte om för det är ju ändå partiet som bestämmer. Tänker mer på vilka partier som kan skalas bort och vad återstår sedan.

Efter frukosten körde jag till postutlämningen på Ica men paketen som skulle komma hade Post nord inte skickat ännu. Jag handlade lite istället och sedan körde jag till gymmet. Jag kom så sent så alla jag kände var redan färdiga.

Efter lunchen och kaffet såg jag på Knutbyserien i TV-4 play. Ganska obehaglig egentligen hur en del duperar andra. 

På eftermiddagen lyssnade jag lite på Händels Julius Caesar. Jag såg lite på en gammal fotbollsmatch också. Intressant att se hur en del spelare utvecklades i England och hur det kunde blivit.

Efter gymmet.


Etiketter: