fredag, december 03, 2021

Ett vitt landskap

 Tåget till Göteborg kom i tid från Alingsås men sedan var det växelfel i Partille och signalfel i Göteborg. Tvåans spårvagn hade gått men Johan och jag kom med fyrans spårvagn. Den tog tvåans väg till Korsvägen eftersom det var växelfel vid Valand. Jag blev bara tio minuter senare än vanligt till Universitetsbiblioteket. Jag hade gott om tid att gå och tända i Läsesalen. Jag gör inte mycket specialgrejer längre. Det kanske jag aldrig har gjort egentligen.

Det var inte mycket folk i läsesalen men Paul Graf pulsade i alla fall till läsesalen.

Efter läsesalen registrerade jag några tidskrifter.

På eftermiddagen hämtade jag beställningar från plan ett till nio. Jag lyssnade på Les negresses vertes.

Paul Graf lunkar på för backen till Universitetet.


Etiketter: , ,