måndag, september 12, 2022

Regnet som kom av sig

 Det ösregnade i Alingsås vid fyratiden. När jag körde till stationen en timme senare så höll det upp. Dock var tåget långsamt så jag hann inte med tvåans spårvagn. Innan jag satte igång och skickade beställningar så lyssnade jag några sekunder på Sam Cooke.

När jag skrivit ut Ipac-beställningarna så begav jag mig till Kvinnovetenskapliga samlingarna. Jag sa till kollegan "Kämpen" att livet går vidare även efter valet. Kämpen är smart och han sorterar böckerna redan vid klareringsrummet innan han kör ut böckerna.

Drottningtorget klockan halv sju på morgonen.

På eftermiddagen var jag på kundmöte. Ärligt talat minns jag inte mycket. Det var något om att ta kopior åt forskare?

Jag åkte tidigt hem för att handla. I Alingsås fick jag köra en omväg över ett  övergångställe. Det var nämligen ett stort vägarbete när jag bara skulle köra till affären Hemköp. Jag snirklade mig i alla fall fram tillslut.

Hemma lyssnade jag på John Lee Hooker