söndag, september 11, 2022

Pratar om valet

 På morgonen gjorde jag frukost. Sedan gick vi och valde. Det är inte så lätt men rösta bör jag. Jag tänker så att jag röstar som valkompassens utlåtande, jag tänker att mobiltelefonen jag köpte för någon vecka sedan skulle varit väldigt dyr om inte några rikare köpt den innan. Sedan ger det ju jobb åt leverantörer och underleverantörer  och tillverkare. Sedan tänkt jag på resan jag köpte för ett halvår sedan. Det hjälpte ju till att resebolaget överlever.

När jag ätit frukost körde jag till gymmet. Fredrik var där och vi pratade lite om valet. Jag hälsade också på en pendlarkompis från Irak. Jag tror att Sverige skulle stanna utan invandrarna.

Sedan åkte jag hem och lyssnade på Johnny Winter.

Promenad till Vallokalen.

På eftermiddagen lyssnade jag mest på boken Sarek på Storytel.


* Val

* gymmet

* Sehemyhr.