fredag, september 09, 2022

Låg en påse äpplen på min arbetsplats

 Jag sov inte så bra jag var osäker om väckarklockan fungerade? Men sedan kom jag iväg till jobbet. På stationen träffade jag Janne, Johan och Leia. Det var fulle med folk på tåget till Göteborg. I Göteborg hann vi inte med tvåans spårvagn utan fick ta fyrans spårvagn.

På biblioteket öppnade jag i Läsesalen. Det kom en och annan dit. Studenten Paul Graf kom nästan först. Han hade en bild på tranor som han sett. Annars var det bara en och annan som lånade läsesalslån.

Jag lyssnade några sekunder på Gladys Knight and the Pips.

Skönt när valet är över.

Brunnsparken klockan halv sju på morgonen.

Jag åkte färdtjänst hem. Jag fick vänta i över en timme på taxin. Sedan körde han via Utlandagatan och Liseberg, Det var en afrosvensk som körde och när jag tackade för skjutsen fick jag ett bländvitt leende.