onsdag, september 07, 2022

Tog ett gympass

 Första dagen som deltidspensionär. Jag var på gymmet och tog ett bra pass. På gymmet var också en bodybuilder som jag set t  där ända sedan gymmet slog upp dörrarna. Han ser ut som Muhammed Ali. Han hälsar sällan på någon. Han gick i cirklar som en tiger i en bur. Jag brukar även se honom när han springer  runt Gerdsken. Kom han ensam till Sverige? Blev han mobbad i skolan? Jag vet inte och kommer aldrig att få veta.

Efter gymmet gick jag hem och lyssnade på Miles Davis skiva Kind of blue. En underbar skiva att lyssna på efter gymmet Bil Evans på piano och geniet Paul Chambers på bas.

Snart val och jag tror jag vet hur jag ska rösta. Det blir inte som Valkompassen visar utan snarare som taxichauffören. Men jag har ett par dagar på mig att fundera. Det kan inte vara helt fel att rösta som de flesta andra. Eller har jag gått efter valaffischerna som finns över allt och förvrider våra hjärnor. Måste tänka vad som passar mig.

Det är nog pappa som fotograferat bilden. Jag själv står och tittar över relingen. Båten är nog Stjärn II.

Sedan var jag på rehab och ordnade med färdtjänst i mobilen. När jag gjort det  åkte jag och handlade. Hemma beställde jag taxi till Landvetter.