måndag, september 05, 2022

Man bör tänka positivt

 På förmiddagen tänkte jag på den här låten av Johnny Cash men man kanske ska tänka mer positivt och leva för stunden.

Jag kom på tåget från Alingsås till Göteborg. Men ungefär vid Svingeln stod det i fem minuter och väntade på ett ledigt spår. Så det blev fyrans spårvagn jag fick åka med till Korsvägen. På Universitetsbiblioteket ställde jag upp böcker i Öppna magasinet. Det var en del faktiskt en hel del att ställa upp.

Paul Grafs seminarium.

Tog två varv och ställde upp tidskrift. Sedan på eftermiddagen satt jag i lånedisken. Det kom en kvinna som släktforskade och ville skanna en liten tidskrift. Hon sa att hennes avlägsna släkting var den första Göteborgaren.

På vägen hem kom jag tidigt med en bra buss. Tåget blev däremot senare och senare och kom till Alingsås en halvtimme senare.