onsdag, augusti 31, 2022

Vacker höstdag

 Sov hyggligt även om väckarklockan gick fel. Jag gick upp som vanligt. Jag tänkte på den pratsamme taxichauffören igår. Han kommer nog att rösta på sossarna.

Det flöt på bra med tåget och jag hann med spårvagnen. Började dagen med att lyssna lite på Nick Cave.

När jag skrivit in mig så började jag köra ut böcker.

Utsikt över Västlänksbygget.

Pratade med "Kämpen" om valet. Han rynkade på pannan och frågade "Vad ska du rösta på?" . "Det blir nog sossarna" sa jag "Det har jag gjort hela mitt liv", sa Kämpen. Hela sitt liv??? Han har ju bott i många länder som Iran, Australien och Kanada.

När jag åkte hem var det en kvinna som fuskåkte. Tågvärden sade till henne att gå av men det gjorde hon inte.

Idag körde jag och handlade när jag kom från tåget.