onsdag, mars 02, 2022

Putin var en lägre tjänsteman

 Jag gick upp vid fyra och åt frukost och taoalettbestyr. När jag kom till Alingsås station var en pendlarkompis från Universeum redan där.

När jag tillslut kom till jobbet började jag med stt komma igång med att lyssna på the Jesus and Mary chain. Jag tänkte också på mötet i går där de sa att det var mögel på Plan ett .

Halv åtta började jag köra ut böcker i Öppna magasinet. När jag gjort det ställde jag upp kursböcker och sedan Deweyböcker. Eftersom vi var två som ställde upp böcker fick jag en möjlighet att ställa upp tidskrifter också på 5A. 

Lunch åt jag lite pasta som jag hade kvar på jobbet.

(Nu ska jag ha MR-undersökning en lördag i Borås. Funderade på hur jag skulle komma dit?)

På eftermiddagen satt jag i läsesalsexpeditionen.

Tänkte på att krigshetsaren Putin var en lägre tjänsteman när han började sin karriär i DDR.

Marmelad från Sydafrika  2019.

* Hjälpte låntagare med att skanna ur en bok och brev.
* Fortsatte se på Brazil.