lördag, februari 26, 2022

Stackars Ukraina

 Jag kom sent till gymmet och senare blev det för jag hade glömt mina gymbyxor. Dessutom fastade jag framför TVn för att se om det var något nytt om kriget i Ukraina. Män i vapenför ålder får inte lämna landet. Folk köar för att komma över till Polen. När jag såg en karta vilka som är med i Nato så såg jag att Sverige och Finland inte är med och inte Ukraina heller. Nu tycker jag att det är dags att gå med i Nato. Gamla östeuropaländer gick ju med så fort de blev fria från Sovjetunionen.

Det var mycket folk på gymmet. Jag fick den sista parkeringsplatsen utanför. Men sedan när jag kom upp till övervåningen var det inta alls mycket folk så jag kom åt bänkpressen i Smithmaskinen. Folk jag kände hade redan gått, men det var en del som jag kände igen.

Hemma fortsatte jag se på information om Ukraina. Kan inte göra mycket annat än att skicka nödhjälp till landet.

Jag lyssnade en stund på Billy Cobham

Här kommer jag från gymmet.