måndag, februari 28, 2022

Demonstrationer mot Putin

 Sov skapligt. 

(Det var tufft med min faster med en operation vid 95 års ålder så det är inte konstigt att hon var trött igår.)

Tåget till Göteborg var lite sent idag. Jag missade tvåans spårvagn så jag kom med "Sillaburken" Spårvagn nummer fyra istället. En svart man reste sig för mig så jag fick en sittplats.

På jobbet på Universitetsbiblioteket så körde jag ut återlämnade böcker. Det flöt på bra och sedan tog jag kursböcker och böcker med signaturen Dewey. När jag och min kollega var färdiga med det så fortsatte jag med tidskrifter.

Bra att det är sådana stora protester mot kriget i Ukraina.

Idag lyssnade jag på Elvis Presley.

Här är jag i Sankt Petersburg ca 1998

På eftermiddagen satt jag i läsesalsexpeditionen. Jag lyssnade på en äldre dam som kom till Sverige under Finska vinterkriget.

På hemvägen lyssnade jag i Mobilen på Lenins will med Arsenal.