onsdag, februari 23, 2022

Fryser om fötterna

 När jag kom till jobbet lyssnade jag lite på Rolling Stones. Jag behövde något käckt efter att ha halkat hit uppför Nelly Thürings trappor till universitetsbiblioteket. Det var blött och slaskigt att ta sig över Drottningtorget så jag blev våt på fötterna.

På jobbet började jag med att skicka beställningar i rörposten. Jag vet ju att min kollega "Kämpen" är redo att hämta beställningarna i A-huset. Jag är på jobbet kvart i sju men när "Kämpen" är där vet jag inte riktigt. Jag vet ju att på morgonen är det många beställningar från A-huset. 

På rasten berättade jag för en kollega att jag tänkte väva halsdukar och knyta korgar när jag går i pension.

På rasten köpte jag några H&M aktier. Jag hade ju sålt och återköpt dem tidigare. Jag ville göra något som muntrade upp.

Efter lunchen var jag i läsesalsexpeditionen och jag ställde också upp några tidskrifter.

Tänkte på att Rolling Stones gjorde många bra skivor på 70-talet.

Alingsås station klockan fem på morgonen.




Etiketter: