tisdag, december 21, 2021

Jag fick nöja mig med lättvinsglögg

 Sov hyggligt. Jag gick upp klockan fyra. Det var sju grader kallt i Alingsås. Jag berättade för min pendlarkompis från Filippinerna att hon talade bra svenska. 

När tåget kom till Göteborg såg det ut som om spårvagnen var inställd. Men när jag ställde mig för att ta en senare spårvagn så kom tvåan på ett annat spår. Det vanliga spåret höll på att grävas upp med grävmaskiner.

På jobbet skickade jag beställningar i rörposten. Jag plockade bland annat fram en broschyr på plan 3A som handlade om Sovjetunionen och Latinamerika. Jag lyssnade några sekunder på Killdozer. Lunch åt jag en stark kycklinggryta i personalmatsalen.

Det är kallt men inte mycket snö.

Spårvagn vid Drottningtorget.

Jag gick tidigare från jobbet för att handla lite glögg på Systembolaget. Det blev emellertid fiasko för det var så många bilar och ute. Långa köer och ingen parkeringsplats. Så det var kört. Tänkte i stället åka till polisen och hämta ut mitt nya pass men när jag kom fram så hade passutlämningen stängt. Istället fick jag köra till Hemköp och köpa lättvinsglögg, findus färdigmat och saft. Jag åkte hem och lyssnade på Slade.






Etiketter: ,