torsdag, oktober 21, 2021

Skickade beställningar i rörposten

 Tog tåget 5.53 från Alingsås. Hann inte med spårvagn nummet två i Göteborg. Fick åka med fyrans spårvagn. Jag tittade på två grabbar som talade ett främmande språk.

På universitetsbiblioteket skickade jag beställningar i rörposten och räknade dem samtidigt. Jag ställde också upp böcker i kursboksamlingen eftersom nn. vabbade.

Lyssnade en stund på Rolling Stones för att komma i form.

På lönesamtalet igår var det ingen större idé att prata lön. Jag bara åker till jobbet och gör min plikt. Sedan hem ser på det meningslösa programmet "Halv åtta hos mig" och sedan kanske jag bara tar fram tallrikarna för frukosten och går och lägger mig för att sova några timmar.

Till lunch åt jag köttbullar från findus. De är okej, men helst inte äta det varje dag. Men snart är det helg. 


Jag stämplade ut tidigt från jobbet. Jag hade ändå tagit fyra varv med tidskrifter till våning 3- och 4 A.

I Alingsås körde jag till Hemköp och handlade yoghurt, glass, the och saft.

Det märks att pandemiresrektionerna är över för det är fler bilar som köar från stationen. Klockan fem på morgonen är det emellertid inte så många bilar.