onsdag, oktober 13, 2021

Svår match

 Det var frost på en del bilrutor på Alingsås station. Hemma var det nollgradigt. Tåget väntade in ett X2000-tåg i Göteborg. De sekunderna räckte för att jag skulle missa tvåans spårvagn. Nej, jag går nog i pension vid 65 set har varit trist med pendlingen ibland.

På universitetsbiblioteket skickade jag beställningar i rörposten. Kollegan "Kämpen" satt som vanligt och väntade på bokbeställningarna i A-huset. Tänk att det finns så många studenter som lånar och lämnar tillbaka hela tiden.

Hände annars inget speciellt. Jag var inte uppe och såg matchen mellan Sverige och Grekland. Jag hörde av en kollega som var uppe att matchen var tuff. De var stora och bastanta och var nära att peta in ett mål i först halvlek. Sverige kommer aldrig upp till de största lagen.

På eftermiddagen satt jag i läsessalsexpeditionen. 

Jag skickar i rörposten

På morgonen lyssnade jag på Dan Price i bilen.