onsdag, oktober 20, 2021

Hade lönesamtal

 Igår åkte jag tidigt för att jag skulle på friskvård på gymmet i Alingsås. Jag fick plats längst fram på bussen. Den gamle bussföraren sa att jag kunde stiga av längst fram vid stationen i Göteborg. Hyggligt. Jag tackade honom. Gympasset gick bra också. Jag träffade "Kabeldon" där. Han hade inte varit på gymmet på ett par månader. Han hade varit i fjällen och vandrat.

Bilen startade klockan halvfem på morgonen och jag körde till stationen. Det ösregnade i Alingsås idag. I Göteborg var tvåans spårvagn inställd så det fick bli fyrans spårvagn. (Sillaburken).

På jobbet hade jag först insättning av böcker i öppna magasinet. Jag hann nästan klart till klockan halv tio. Halv tio var jag på lönesamtal. Jag bara berättade vad jag gjorde, sedan pratade jag mest om vad jag skulle göra när jag går i pension. Chefen sa också att jag skulle vara försiktig och inte stressa om jag trillade.

Lite om lönesamtalet:

* Vad säger din fru om att du trillar ofta?

* Jag var på Kreta i september. Där hade de munskydd hela tiden. Av och på.

* Det var ett trevligt lönesamtal men jag tycker mest vi pratade om  att jag trillar ofta. Och jag berömde mina kollegor.

Idag lyssnade jag en stund på War trevlig musik tycker jag.