söndag, oktober 17, 2021

Hösten kommer och träden tappar sina löv.

 Solig dag ungefär nio grader varmt. Jag slog upp GP på morgonen och då stod det om IS-kvinnorna som skickas tillbaka till Sverige. Jag tänkte på Åsne Sejerstads bok "Två Systrar" där man får lite en förklaring varför de åker till terrorsekten.

Efter frukosten så tog jag min ryggsäck och körde till gymmet. Det var inte många jag kände. "Plåtslagaren" var där och vi pratade lite om att det snart var julledigt. Jag tog det försiktigt med gymträningen efter som jag har ont i ryggen. I duschrummet hittade jag ett gymkort. Det var faktiskt ett kort  för en man som stod och klädde på sig och han blev glad,

Hemma lyssnade jag lite på Miles Davis sedan satte jag mig att läsa en stund i en bok som började bra men sedan blev lite seg. "Konsulten som inte ville bada" av Mikael Bergstrand. Kan det vara så att det är svårt att komma igen efter en succéroman.



Kommer från gymmet

Och på onsdag har jag lönesamtal igen. Undrar om jag kan låta bli att säga att jag är akterseglad? Bara säga att jag har erfarenhet och att jag gör så gott jag kan? Att jag bara har några år kvar. Att det är en gåva att få leva.

* hittade ett presentkort fr ån Tremark.
* Lyssnade på Mahlers femte symfoni.
* Var på gymmet.