måndag, oktober 11, 2021

Ösregn klockan sex på morgonen.

 En trött måndag. Jag steg upp tio över fyra och gjorde iordning frukost. Sedan hämtade jag tidningen. Tufft för de som utvisats till Afghanistan. Klockan halv fem tog jag bilen till stationen i Alingsås. Spårvagnen nummer två som vi brukar åka med var inställd av någon anledning. Det ösregnade i Göteborg.

På Universitetsbiblioteket hade jag så kallad ÖM-insättning, jag körde ut böcker till alla våningar. Det tog nästan hela förmiddagen.

För att komma igång lyssnade jag lite på Captain Beefheart.

Efter lunchen körde jag ut tidskrifter till våningarna tre till fyra A.

Vid tvåtiden gick jag till läsesalsexpeditionen.



 
Det var lugn i Läsesalen. Pratade lite med en gammal kollega som nu är forskare. 
Hann precis med ett pendeltåg på vägen hem. Jag fick emellertid ont i ryggen när jag satt på tågsätet.
När jag kom hem hade jag fotbad.