tisdag, oktober 19, 2021

 Det regnade på natten. Jag sov tungt till klockan fyra. Åt frukost och tog bilen till Alingsås station. Tåget var lite försenat men jag hann ändå med tvåans spårvagn. Det ger en kick på något vis att hinna med den.

På universitetsbiblioteket började jag med att posta nattens beställningar som kommit. Jag postade med rörposten till respektive våning. Sedan var det bara att gå och hämta bokbeställningarna i A-huset. Det är så bråttom att hämta beställningarna att jag inte hinner se vad jag hämtar. Jag såg däremot att "Gattet" av Åsa Nelvin ställdes upp.

Efter lunchen ( Jag är egentligen trött på färdigmat med det går snabbt och är enkelt. på eftermiddagen så skrev jag löpnummer på tidskrifter. 

På morgonen lyssnade jag en stund på van Morrison


sop och blås på Drottningtorget.