lördag, oktober 16, 2021

Lyssnade på George Strait i bilen

 Jag gick upp så sent som halv sju. Började med att köra till Ica och handla färdigmat, flingor och yoghurt. I bilen lyssnade jag på countryartisten George Strait. "Amarillo" tror jag låten heter. Trevlig musik på morgonen.  Mannen i kassan frågade om han skulle hjälpa mig att packa varorna. Jag sa att det inte behövdes. Sedan tänkte jag att man ska ta emot hjälp. Jag har ju MS, i förra veckan fick jag hjälp att komma upp på benen när jag trillat vid Korsvägen i Göteborg. Men eftersom jag var så tidig fick jag en parkeringsplats nära ingången.

Efter frukosten tog jag bilen till gymmet. Den gick trots att det är en elhybrid. Min fotvårdsterapeut har en elbil och den går bra.

Gymträningen gick bra. Det var inte så mycket folk där. Jag hälsade på "Gällivare" och hans fru de var där tidigt som vanligt.

När jag var färdig och skulle gå kom ett gäng killar. En lång drasut som hade boxningshandskar, boxarhjälm och munskydd. Han såg ut som Muhammed Ali eller Sonny Liston. Jag har aldrig sett någon på ett gym med sådan fullständig boxningsutstyrsel. Han måste vara bra i skolan på att slåss?

I eftermiddag ska jag bara sitta och läsa.

Här står jag vid Ica.


* Jag försökte i alla fall ringa Lufthansa.

* förlängde Word.

* Handlade på Ica.