måndag, oktober 18, 2021

Välte med cykeln

 Gick upp vid fyratiden. Åt frukost. Klockan halv fem skulle jag ta bilen till stationen men min Toyota Yaris elhybrid startade inte. Den klarade tydligen inte om det var en minusgrad. Jag är trött på den här elhybriden som inte klar ar någon kyla. Jag började med att kasta mig på cykeln som nästan inte hade någon luft i däcket. Jag kom till backen upp mot stationen i Alingsås. När jag såg tåget jag skulle åka med susa förbi då vände jag. När jag var nästan hemma så välte jag med cykeln in i en buske och jag kunde bara med viss möda ta mig upp. När jag kom in ringde jag direkt assistansbärgaren. De startade bilen. Sedan körde jag direkt till Toyota och fick en tid för service klockan två på eftermiddagen. Surkarten i expeditionen frågade först om jag kunde komma i morgon. Men det går ju inte eftersom jag måste till jobbet. Jag sa att jag ville byta till en mer driftsäker bil. Men han sa då att den här bilen var driftsäker.

Genesis Jag gick hem och köpte en skiva.