torsdag, oktober 14, 2021

Svårt att hitta i von Sydow samlingen

 Tåget gick långsamt vid Jonsered när det var på väg mot Göteborg. Jag missade tvåans spårvagn igen. I Göteborg kom jag med fyrans Spårvagn mot Mölndal. Kan konstatera att det är många invandrare som åker med spårvagnen så här dags. Undrar vart de är på väg.

På jobbet lyssnade jag lite på Led Zeppelin innan jag körde ut böcker till alla våningarna. När jag kom till våning 4a stod kollegan "Kämpen" där och hittade inte i von Sydows arkiv. Jag tog och hjälpte honom för jag har letat i den samlingen förut. Klockan tio över tio såg jag att "Kämpen" hjälpt mig att sätta in böcker på 6a väst.

Efter lunch så ställde jag upp tidskrifter.

Jag har fortfarande lite ont i ryggen efter att ha trillat vid Korsvägen i förra veckan.

I kväll är det "Bytt är bytt" på TV. Jag ser nog det trots att jag sällan brukar gissa rätt om vad som är mest värdefullt.

Stannar till vid Offentligt tryck.

På eftermiddagen träffade jag två gamla kollegor. Jag fick tänka länge innan jag kom på vad de hette. Det oroade mig. Börjar min MS angripa nervtrådarna mer?