fredag, oktober 22, 2021

Idag köpte jag tårta

 När jag kom till universitetsbiblioteket i Göteborg började jag med att lyssna på Beach Boys . Klockan kvart i sju var det bara jag och städerskorna på biblioteket. När jag gjort det tände jag ljusen i läsesalen och startade datorer. Jag hann också med att registrera några tidskrifter innan jag gick till läsesalsexpeditionen. Klockan halv nio kom studenten Paul Graf ( 81). Han håller på att läsa ekonomi och skriva på sin ryska symfoni.

När jag var klar med läsesalen så tog jag ett varv med tidskrifter. Strax efter elva gick jag till Steinbrenner och hämtade en tårta för eftermiddagsfikat. Lunch åt jag på restaurang Mandarin. Jag är ju stamgäst där så krögaren drog till och med ut stolen åt mig. Efter lunchen rivstartade jag med att hämta beställningar från våningarna ett till nio.



Tragiskt med den här 19-årige rapparen. Han gjorde ingen musik som jag lyssnar på men han var hur som helst för ung för att då och framför allt ska ingen skjutas bara sådär. Hemskt. Fruktansvärt. Tydligen har det något att göra med att han vittnade om något.