tisdag, augusti 30, 2022

Därför åker jag ett tidigt tåg

 Träffade han jag kallar "Kämpen" igår. Han har bara ett halvår kvar till pensionen. Jag sade att vi haft ett gott samarbete genom åren. Han skrattade men höll med. Han är ju alltid tidig så det blir sällan stress.

Tåget gick bra till Göteborg men jag hörde av en pendlarkompis att åker man en timme senare är det proppfullt på tåget. Min syster ringde igår angående min fasters död. Min syster kunde inte förstå att jag åkte så tidigt.

När jag kom till jobbet passade det att varva ner några sekunder med Barry White. Jag hade först tänkt Tom Waits men jag tror inte den passar så bra när jag precis kommit fram. Nu tror jag "Kämpen" vill ha sina beställningar i rörposten.

Fattighusån från spårvagn nummet två.

På förmiddagen skickade jag beställningar i rörposten. Det var riktigt många så här i slutet av augusti. En von Sydow som det visade sig att vi resan hade.
Efter kummeln till lunch på kafé näckrosen. På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter.

Hem åkte jag färdtjänst. Det fungerade bra och taxichauffören var lustig och var i tid. Började lite avvaktande. Han sa att det var förfärligt med Sverigedemokraterna. Skulle alla invandrare stanna emma en dag skulle Sverige stanna. Han sa också att han alltid röstat på Sossarna. Men den här gången sa han att han inte skulle rösta. Kanske han ändrade sig efter vårt samtal.