söndag, augusti 28, 2022

Läser om när Julius Juhlin reser i Ryssland

 Jag fortsätter läsa om Julius Juhlins resa i Ryssland 1924; " Den ryska bonden bryr sig föga om vad man gör i Moskva eller de andra städerna. Om man blott fårfortfarande odla även den jord , som de mördade eller flydda godsägarna förut ägt , är han nöjd. Han knotar blott, då skatten blir för hög, då han får för lite betalt av regeringen för sitt spannmål, eller då han ej kan köpa de viktigaste jordbruksredskapen." (Julius Juhlin Minnen del II s. 516)

Idag har jag badat på morgonen, ätit frukost och kört till gymmet. Jag har sett lite på en film om Tina Turner. Men jag lyssnade sedan på Camel som är lite lugnare musik. Sedan har jag läst Julius Juhlins bok "Minnen del II).

Köpte en telefon igår men jag vet inte hur jag ska ladda den? Min förr a telefon var för gammal och den orkade inte ens med att beställa färdtjänst med.


Färdtjänst för 63 år sedan.

På eftermiddagen var jag och köpte en kontakt till den nya mobiltelefonen och så lyssnade jag på Orchestral Manouvers in the dark

* Hämtade en kontakt till mobilen

* Bokade färdtjänst

* var på gymmet