torsdag, augusti 18, 2022

Det blir sällan som du trott

 Vi hade tur igår på hemvägen. Det var en lång bussresa mellan det att vi gick av på färjan Cinderella i Stockholm och tills vi kom fram till Alingsås. Först skulle vi gått av i Göteborg, men vi tänkte att det skulle vara en lång promenad mellan Gustav Adolfs Torg och stationen. Bättre då att ta buss från Borås till Alingsås. När vi kom till Borås var det några som skulle åka bil mellan Borås och Alingsås. Men det var ändå bra att ta en extra semesterdag för jag var trött när jag kom hem.

Jag får ta det som en extra semesterdag bara idag. Hade jag vetat att det skulle bli så lätt att ta sig hem hade jag nog jobbat. Men det var skönt att sova till halv sju. Dock tror jag inte att en sådan här kryssning mellan Bornholm och Visby passar mig.  Nu ska jag till gymmet för att göra mig redo för jobbet i morgon.


På väg till gymmet.

Idag passar det bra att lyssna på Sator Codex

Efter pajen till lunch satt jag mest och läste Julius Juhlins "Minnen" och lyssnade på JJ Cale.