tisdag, augusti 23, 2022

Provade på att åka färdtjänst

 Hann med spårvagnen i Göteborg. Jag var så tidig att jag kunde skicka beställningar i rörposten innan jag började köra ut böcker. Lyssnade några sekunder på Nick Cave.

Skulle gärna bo på Clarion hotel igen

Körde ut böcker på morgonen. Fick hjälp av kollegan jag kallar "Kämpen att ställa upp böcker i A-huset. edan kunde jag hjälpa honom att hitta en per br. På rasten kom vi in på att prata om farmors pappas bok och om hur bra vi har det jämfört hur det var i Ryssland i början på 1900-talet.

När jag skulle hem åkte jag färdtjänst. Först kom inte taxin. Sedan visade det sig att till fel parkeringsplats. När jag blivit upphämtad så hämtade föraren upp två passagerare till. Om jag inte fått hjälp av en av medpassagerarna hade han åkt fel igen. föraren kunde knappt svenska. Det kostade 166 kronor.