onsdag, augusti 24, 2022

Skickade rörpost

 Ja det blev lite kalabalik igår när färdtjänstbilen kom sent och sedan inte hittade. hemma var det gårdsfest med bostadsrättsföreningen. Jag gick inte jag såg på ett program om Mussolini. 

På morgonen flöt det på bra med bilen. Jag pratade med Janne om att färdtjänsten gick sådär igår. Sedan kom Johan och Lea också. det var ett kort tåg så det var fullt med folk. Mannen bredvid mig hade gymnastikbyxor på sig. Hade han så bråttom att det var det första han fick tag på innan han måste åka.

Jag kom i god tid till jobbet och jag postade beställningar i rörposten.

Jag lyssnade några sekunder på John Lee Hooker.

rörposttuber.

När jag gick och ställde upp böcker på Kvinnovetenskapliga samlingen kom jag att tänka på att nu skulle vi egentligen ha flyttat till Gamla hovrätten och börjat riva byggnaden. I byggnaden är det över en miljon böcker. Det är drygt sex år sedan några skarpa hjärnor åkte till USA och Irland för att titt på en biblioteksrobot.

Jag tick tidigare från jobbet för att gå till gymmet. Jag var så tidig på Göteborgs central att jag både hann förlänga månadskortet och köpa bröd på Steinbrenner på stationen.