tisdag, augusti 23, 2022

Turbulent på biblioteket

 På morgonen sorterade jag bokbeställningar. En kollega var sjuk så kollegan "Kämpen" fick ta hans pass  på A-huset på univeritetsbiblioteket. Själv körde jag ut böcker i kvinnovetenskapliga samlingarna. Jag satte igång direkt utan att veta att xx var sjuk. Sedan kunde jag inte köra ut återlämnade böcker för A-hissen var upptagen med en firma som transporterade böcker. Sommar idag. Min mage är orolig tror jag.

Idag lyssnade jag på Crosby Stills and Nash.

Kopparmärra vid Kungsportsplatsen klockan sju på morgonen.

Åkte tidigt från jobbet för att gå på rehab. jag väntade i tio minuter först på en buss, sedan satte jag mig på ett tåg, efter en stund ropade de ut att det var elfel vid Sävenäs. Jag fattade då ett beslut att byta till ett tåg som går direkt till Alingsås. Jag fick vänta 40 minuter innan det lämnade Göteborg. På sjukhuset var jag i god tid faktiskt men jag pratade en bra stund med sjuksköterskorna så nu vet jag hur jag får färdtjänst.