fredag, augusti 12, 2022

Inte många i läsesalen den här sommardagen

 Jag var trög i magen efter ärtsoppan igår, men jag måste ju till jobbet. Bussen gick bra och jag hamnade bredvid kvinnan som arbetar med Västlänken. Idag är det fredag så idag lyssnade jag på Status Quo.

På biblioteket öppnade jag i Läsesalen. Det var inta många där den här morgonen. Bara studenten Paul Graf. Men någon måste ju sitta i expeditionen och vara beredd.

studenten Paul Graf hade trillat på tåget.

På hemvägen blev det ersättningsbuss igen. En näsvis kvinnlig förare sa att jag inte fick ta bussen direkt till Alingsås... De var till för de som skulle till Stockholm. Jag tror att hon talade i nattmössan för jag har åkt med direktbussen förut. De ska väl göra så bra som möjligt för oss stackars pendlare.

* Pendlaren Björn på väg till Partille som rekommenderade Thailand när jag går i pension.
* Lunch på kafé Zana med kollegan Erik Holst.
* Komma hem och ha semester.