tisdag, augusti 02, 2022

Buss från Alingsås

 Tog bilen till stationen halv sex, bussen från Alingsås gick 6.05. Jag somnade på bussen. I Göteborg fick jag vänta sex minuter på yrans spårvagn. Det är många invandrare som åker med spårvagnen och en och annan kvinna som jag antar är på väg till Mölndals sjukhus. Det hade regnat. En gymkompis från Irak åker också med. Jag vet inte vart han är på väg?

På jobbet skickade jag beställningar i rörposten så kollegorna får lite att göra. Ringde också och beställde taxi till Gustaf Adolfs torg om två veckor. Jag lyssnade också några sekunder på Rolling Stones.


Hämtade en bok i det låsta Röda rummet.

Efter rasten postade jag beställningar i Rörposten. Och jag hjälpte "Kämpen" att ta fram en bok från Röda rummet.

Vi pratade om musik på fikat. Jag tänkte att livet är för kort för att lyssna på nattsvart musik. Miles Davis går bra.