söndag, augusti 07, 2022

Kaos i magen med rotfruktssoppa.

 Jag hade fått sådan soppa igår kväll med många rotfrukter att magen blev orolig. Men jag klarade det. Min pendlarkompis Lea hade varit på ödelsedagskalas i helgen. Hon som fyllde år hade bytt klänning sju gånger och det var fyrverkeri och 50 personer.

Annars gick bussturen bra. Tänkte på att jag snart går i delpension. I bilen lyssnade jag på the Jacksons

Jag är fascinerad av de moderna sopbilarna.

Min första uppgift på jobbet var att skicka beställningar i rörposten. När jag gjort det körde jag ut böcker i B och A husen. Jag hämtade även böcker i Kvinnovetenskapliga samlingarna. Huset skakar när de spränger för Västlänken.

Hemvägen blev lång. Jag satt först i läsesalsexpedition. När jag skulle hem hade alla bussar gått så jag fick ta ett tåg som gick en omväg ut på Hisingen för att de hörll på att bygga Västlänken på de vanliga spåren.