lördag, augusti 06, 2022

Läser Julius Juhlins "Minnen"

 Jag gick upp vid sex. Klockan sju gick jag och badade och simmade ett par meter. Nej jag köper ingen sommarstuga. För dyrt och för jobbigt. En segelbåt vore trevligt. Men så tänker jag var sak har sin tid.

Efter frukosten klockan nio så körde jag till gymmet. Det var väl trevligt. Som ung var jag inte på gym jag gjorde andra saker till exempel sprang på Mösseberg i Falköping. Men vart ledd det mer ensamhet.

På gymmet träffade jag Fredrik, Kjell och Gällivare och hans fru. Det gick bra bed bröstträningen och axelträningen.

Idag lyssnade jag på The main ingredient.

Hemma läste jag Julius Juhlins "Minnen". Pratade med en ur digitaliseringsteamet och hon funderade på om det var värt att digitalisera den. Då började jag tänk att han betedde sig inte så trevligt. Som rektor gav han eleverna stryk och i USA tyckte han inte om svarta. Men jag blir uttråkad av böcker som liknar varandra, deckare till exempel.

Kreml foto från Julius Juhlins bok "Minnen"