måndag, augusti 08, 2022

Många fjärrlån idag

 Solen sken när jag tog bussen till Göteborg. Buss är bättre än tåg men det rymmer fler folk på tågen. I Göteborg fick jag vänta i tio minuter på tvåans spårvagn.

Lyssnade några sekunder på Herbie Hancock innan jag satte igång och postade beställningar i rörposten. Så är det. Är mitt yrkesliv ett fiasko? Nej det är nog inte det.

Skenränsning vid Drottningtorget.

Jag fick ont i magen när jag körde ut böcker och de passade det bra med att tänka på Swans.
Jag såg att min kollega "Kämpen" fått många fjärrlånebeställningar i samband med att han passerade rörpostsorteringarna. Han tog genast tag i fjärrlånen och åkte ner till våning 6A och satte igång att plocka dem. Han verkade inte ha ont i magen.

Efter lunchen ställde jag upp en vagn tidskrifter. Sedan tog jag bussen till Åkareplatsen. Där tog jag en buss till Alingsås och sedan tog jag en friskvårdstimmer på gymmet. Det kändes konstigt nog lättare att gå när jag var klar och hade duschat.