onsdag, augusti 10, 2022

Fortfarande sommar

 Sov gott efter den jobbiga gårdagen med både ersättningsbuss till Partille och sedan tåg till Alingsås.

På morgonen tog jag en ersättningsbuss till Göteborg från Alingsås. Jag somnade på bussen idag. Däremot missade jag spårvagnarna. Men det är ju sommar så jag kunde sitta på en bänk och se på folk och borstningsmaskiner.

En matador som finns fotad i Julius Juhlins bok "Minnen"

Idag kände jag för att lyssna på någon pigg musik som Status Quo.

angående sparande kan jag säga att de flesta aktier har jag kvar i decennier. Jag blir själv förvånad hur länge jag varit delägare i Volvo och SEB till exempel.

Idag postade jag beställningar i rörposten. "Kämpen" hämtade alla beställningar i A-huset. Jag ställde också upp kursböcker. Efter köttbullarna till lunch så tog jag två varv omed att ställa upp. Samtidigt lyssnade jag på Son House. När jag skulle hem hade jag riktat in mig på en buss. Men jag kom så tidigt att jag tog en buss till Partille och därifrån ett tåg till Alingsås. Det var varmt som i en bastu och jag hade ont i magen.