söndag, juli 31, 2022

Åkte med en extrabuss

 Bussföraren som körde till Göteborg idag var pratsam. Speciellt när han hörde att varit bussförare på 80-talet. I Göteborg gick inte tvåans spårvagn eftersom det var spårarbete vid Korsvägen. Ska bli skönt när tågen går igen. På spårvagnen var det en man som inte kunde svenska. Han sökte upp en kvinna från Somalia som kunde arabiska och hon kunde förklara att spårvagnen bara gick till Korsvägen.

Idag lyssnade jag på Bruce Springsteen.

Men jag kom fram till jobbet trots spårarbete och hård mage.

En ensam rollator på Drottningtorget.

Nu kommer många från ledigheten "Kämpen" är tillbaka men han är osäker på det nya konstbiblioteket som är inkluderat. Sedan har min kollega Derek Hales beställt flera Ligg fol.

Det var ett tag sedan jag åt Kebabsallad på trevliga Tugget.'

Jag gick tidigt för att få tid att handla. Det var en mörkhyad busschaufför som liknade en gangster rappare. Han körde bra och jag tackade honom för en bra skjuts. Jag fick ett bländvitt leende av honom.

Hemma körde jag till Hemköp och handlade Findus, pepparkaksglass, flingor och lite till.