lördag, juli 30, 2022

Lydia bästa sommarpratare

 Gick upp vid sextiden och läste tidningarna. Det är ju lördag och fortfarande sommar så jag gick ner till Gerdsken och doppade mig. Sedan gick jag och gjorde frukost. Tack och lov köpte jag lite yoghurt i torsdags. Jag tittade lite på Fred Olsens hemsida om möjliga kryssningar. Min pendlarkompis Lea har ju jobbat på Fred Olsens rederi. Såg att Investors aktie börjar bli för dyr, vad jag nu ska med en sådan till?

Efter frukosten körde jag till gymmet. Det var inga jag kände där idag men träningen gick bra. Jag började med bröstträningen i en maskin.

När jag kom hem så lyssnade jag lite på sommarpratet. Men jag tycker inte det var så bra. De bästa enligt mig i år:

1. Lydia Sandgren 2. Anne-Marie Eklund.3. Pär Lernström. 4.DiamantSalihu 5. Vigdis Hjort.

Jag tycker inte om när de får en vanlig medborgare att skämmas

Bara tänkte på att Miles Davis skiva Bitshes Brew är fantastisk Och så tänkte jag på Julius Juhlins bok "Minnen" där han skriver att jazz är äckligt.

På väg till gymmet.