söndag, juli 24, 2022

Jag har haft en bra semester

 Sov hyggligt men jag drack ett glas stellenboschvin gjorde att jag fick gå på toa mycket på natten. Jag gick upp vid halv sju och gick ner till Gerdsken och badade. I morgon är det dags att börja jobba igen. Men bara jag har bensin i bilen och månadskortet klart så ska det väl gå.

Jag tycker att jag går bättre efter semestern. Många dagar på gym och simmat ett par meter i 20-gradit vatten.

Idag lyssnar jag på Stefan Ingves som sommarpratare.

Idag lyssnade jag på Captain Beefheart.

På morgonen betalade jag räkningar.

Semestern i korthet:

1. Rolfs buss till Fredriksdal.

2. Rolfs buss till Lousiana.

3. Rolfs buss till Hjo och Falköping.

4. Många bad i Gerdsken.



Lunch på Dahlby Gård.

(Jag tänkte på att när jag tillslut efter mycket om och men köpt en aktie säljer jag den inte gärna. Jag minns att jag för flera år sedan sålde alla Ericsson och köpte Investor istället. Annars är det sällan jag säljer. De blir liggande år ut och år in.)

På eftermiddagen gjorde vi en utflykt till Dahlby gård och åt lunch. Själv åt jag stekt röding.