måndag, juli 18, 2022

Lätt regn men det gör inget.

 Sov oroligt på natten. Jag tänkte på barndomen och hur jag skulle hinna både handla och träna. Sedan tänkte jag på Kinnevik och Hufvudstaden. Men det  blev tillslut Skanska. Skanskas aktie har sjunkit mycket men den gick av någon anledning upp idag.

Jag läser också i Julius Juhlins bok "Minnen". Det var fattigt i barndomen men han blev förmögen. Men hur var han egentligen som person? Det var på 1800-talet han var rektor.

Idag åt jag frukost och sedan körde jag till gymmet. Det var ju måndag. Bang (städerskan) har semester så nu var det en skäggig man som städade. Jag hälsade på stålmannen Rolf. Det gick skapligt att lyfta vikter i Smithmaskinen.

På morgonen lyssnade jag på Miles Davis

Jag kanske ska börja läsa Louis Ferdinand Celines bok "Resa till nattens ände". Den handlar om krig och det var längesedan jag läste den.

Hästabadet.